28/06 2008 HEMMA IGEN

Sådärja, då var en vecka i Orsa till ända. Midsommar i Dalarna är ändå lite speciellt, kanonfulla äldre herrar med knätoffsar och foppatofflor på fötterna. Schwarzkopf-blonderade 48 åriga dalkullor med bristningar och alldeles för mycket rödvin på blusen. Ett helt gäng med karlar som DAGEN INNAN midsommar stöter upp en flaggstång som dom har lindat lite gammelt bös ifrån komposten på och låter korkade Tyskar betala 75 kr för att olla den.

Själva satt vi ett stenkast ifrån Orsa sjön med mycket goda vänner, ett formidabelt paradis av olika sorters fiskrätter att inmundiga och en del pils rann väl ner med. Undertecknad fick tillochmed en gitarr i ansiktet som han kunde plåga sina kamrater med.

Resten av tiden har gått åt till fiske med min gode vän Herr B. Målet var en gädda på 100 cm men den stackarn uteblev, men det blev personbästa på både gädda och abborre. 17 gäddor på 3 dagar tror jag det blev.

Väl hemkommen var det dags att knalla upp och lägga in sig på kirurgavdelning 3 för att snitta lite i dom nedre regionerna, det gick ju sådär. En dryg narkosdoktor kom in och förklarade hur mycket bättre det var med ryggbedövning istället för narkos...jo tjena...när han hade gresat upp 4 jättenålar i ryggraden på mig och inte ett skit hände så gav han upp, spruta i mig all jävla skit han kunde hitta. Detta resulterade i (har jag fått mig återberättat) hallisar utan dess like där jag försökte riva operationssalen, tyckte alla runomkring mig hade snablar och undrade när bussen gick. Vaknade upp 3 timmar senare av att halva landstinget håller i mig och ber mig ta det lungt, jag var blodigare än en liten iller som har genomgått en rektoskopi med en motorsåg. AV operationen blev intet då jag var lite för yvig i mina rörelser. 2 dygn på sjukhus resulterade endast att en narkosläkare fick en Lex Maria anmälan på sig och att jag mår piss.

Annars är allt bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0